Benieuwd wat Dynamic People voor u kan betekenen?

+ 31 (0) 20 303 24 70
Logo
Blogs 17 juli 2020 Pim van der Kwaak

Verhoog je omzet door Microsoft Dynamics 365 te integreren met LinkedIn Sales Navigator

Social selling

Digitale transformatie: it’s real and it’s here. En misschien verandert het zelfs nog sneller door de recente wereldwijde Covid-19-crisis. 92% van de kopers begint hun zoektocht op het internet, wat betekent dat bepaalde sales functies worden vervangen door zoekmachines of sociale netwerken. Met de constant evoluerende technologie, wordt het van cruciaal belang voor bedrijven om tools te gebruiken die de efficiëntie verhogen, kosten verlagen en tijd besparen.

Sociale mediaplatforms hebben een verschuiving in koopgedrag en aankoopbeslissingen van consumenten mogelijk gemaakt en daarom moet het aansluiten bij online communities, zo niet al, deel uitmaken van je geïntegreerde verkoopstrategie. Social selling stelt je in staat om jouw verkoopafdeling in de digitale wereld te brengen en LinkedIn Sales Navigator is een unieke social selling-verkooptool die helpt bij het opbouwen en beheren van klantrelaties.

Microsoft Relationship Sales combineert LinkedIn Sales Navigator met Microsoft Dynamics 365 en biedt je één gecentraliseerde applicatie om belangrijke informatie over individuen te verzamelen en zo het verloop van het verkoopproces te verbeteren. Het helpt je bij het verbeteren van je introducties, het volgen van interesses en het bepalen van de profielen die bij je doelgroep passen, om maar enkele voordelen te noemen. Focus op je leads in één verkooptool: verminder de tijd die wordt besteed aan niet-inkomstgenererende activiteiten en verbeter de efficiëntie van je verkoopteam.

Waarom Microsoft Relationship Sales?

  • Bouw verkooprelaties en netwerken op: het LinkedIn-netwerk bestaat uit meer dan 645 miljoen professionals. Door deze integratie kunnen verkopers gemakkelijk de juiste set beslissers en beïnvloeders vinden en ermee in contact komen. Het helpt je ook bij het begrijpen van de beste manier om contact op te nemen met de potentiële klant.
  • Krijg inzicht in relaties: LinkedIn geeft aanbevelingen over hoe jouw team de deal kan afhandelen, op basis van klantinteractiegegevens van LinkedIn, Microsoft Dynamics 365 en Office 365. Daarnaast kun je kopers volgen, hun behoeften begrijpen en betrokken raken aan de hand van gepersonaliseerde inhoud (op basis van hun berichten en deelname aan discussies). Je kunt ook bijhouden wanneer SmartLinks naar andere mensen zijn doorgestuurd om potentiële klanten proactief te identificeren.
  • Stroomlijn de verkoopprocessen: met Microsoft Relationship Sales kunt je InMail-communicatie rechtstreeks via Outlook of Dynamics 365 for Sales verzenden, waardoor het proces probleemloos en minder tijdrovend is. Het biedt ook automatische gegevenssynchronisatie tussen Sales Navigator, Microsoft Dynamics 365 Sales en Office 365, waardoor je de nodige informatie krijgt die nodig is om je verkooprelaties op te bouwen.

Werk slimmer door deze functies te gebruiken. Je kunt leads snel en efficiënter kwalificeren en hebt alle informatie binnen handbereik binnen één applicatie.

What’s next?

Door Microsoft Relationship Sales te implementeren, kun je de verkoop van je organisatie vergroten en tegelijkertijd je relaties met bestaande klanten te beheren. Dit is een fantastische tool voor succes in het tijdperk van Social Selling voor wie voorop wil blijven lopen.

Wil jij de voordelen van het LinkedIn-parnerschap van Microsoft benutten? Zorg ervoor dat je de nieuwste versie van Dynamics 365 for Sales gebruikt. Wil je meer informatie over Microsoft Relationship Sales of zoek je advies, bel of stuur een e-mail naar sales@dynamicpeople.com.