Home / Nieuws / Release Wave 1 (2021): Dynamics Marketing
23 februari 2021
Door: Eline Blom

Release Wave 1 (2021): Dynamics Marketing

Screenshot of a marketing template created in D365 Marketing

Wat staat er op de planning?

Op 27 januari heeft Microsoft de nieuwe functionaliteiten en updates die in Release Wave 1 2021 Dynamics 365 Marketing worden uitgerold bekend gemaakt. Het is toch wel een beetje de informatie waar elke Dynamics consultant op wacht. Wat staat er op de planning voor april tot oktober 2021?

 

Dynamics 365 Marketing

Dynamics 365 Marketing is ontwikkeld met de visie om met de kracht van al jouw data , gecombineerd met AI, betekenisvolle berichten naar jouw klanten te sturen. De juiste plaats, op de juiste tijd en met de juiste boodschap. Dynamics 365 Marketing heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een volwassen product en staat zeker nog niet stil.  Ik had al wat interessante notities voorbij zien komen en was zeer nieuwsgierig naar de details.

In deze release wave zie je de visie waarmee Dynamics Marketing ontwikkeld is duidelijk terug in meer gepersonaliseerde berichten, meer standaard kanalen en meer inzicht.

 

Verregaande personalisatie

Als de nieuwe Point and Click Interface voor Dynamic Content net zo eenvoudig te gebruiken is als het er uit ziet, dan is dit een veelbelovende functie die personalisatie naar de next level brengt. Eenvoudig personaliseren zonder enige code te kennen en te gebruiken. De toezegging dat je data uit meerdere bronnen kunt gebruiken is veelbelovend.

 

Meer Kanalen

De nieuwe email editor

Dit is toch wel de functionaliteit waar iedereen op zit te wachten. Waar de email editor in de afgelopen jaren al sterk verbeterd is, was er meer flexibiliteit en functionaliteit gewenst. En dit wordt dan ook genoemd: een moderne look en feel, meer en flexibelere layouts, meer fonts, meer styles, snel en eenvoudig testen, AI content aanbevelingen en herbruikbare contentblokken.

Een idee dat vanuit de Community is gekomen en concreet is aangepakt. Mooi om te zien.

Een nieuwe bibliotheek voor je content

Afbeeldingen en bestanden beheren kon nog wel eens een uitdaging zijn.  De nieuwe bibliotheek maakt het mogelijk om eenvoudig je bibliotheek te beheren zodat de juiste content toevoegen aan je mail een stuk gemakkelijker is geworden.

SMS en Push notificaties

In de Customer Journey kun je straks ook SMS en Push notifications naar Android en iOS apps toevoegen. Een mooie uitbreiding van kanalen.

 

Meer inzicht

Meer effectiviteit uit je marketingactiviteiten halen start met meer inzicht. Nu waren de Insights die Dynamics 365 Marketing biedt al heel uitgebreid. Maar deze Release Wave voegt toch weer een paar mooie functionaliteiten toe. En dan specifiek de mogelijkheid om Business Goals toe te voegen aan je Customer Journey.  Één van de punten die ik altijd meegeef in mijn trainingen is: Wat is eigenlijk het doel dat je wilt bereiken met de Customer Journey die je maakt? Deze functionaliteit maakt het resultaat direct inzichtelijk.

Overige nieuwe functionaliteiten zijn real-time-monitoring, uitgebreidere A/B testing binnen Customer Journeys en meer standaard Dashboards.

 

Al met al maakt Dynamics 365 Marketing hiermee weer een hele mooi stap mee vooruit. Ik kan niet wachten tot het april is en we deze functionaliteiten kunnen gebruiken.

 

Ben jij ook geinteresseerd in Dynamics Marketing?

Bekijk dan even onze trainingen pagina voor de eerste volgende Activate Digital Selling workshop. Deze workshop geeft je inspiratie en handvatten hoe je jouw marketing & sales processen zo efficient en effectief mogelijk inricht.