Home / Nieuws / Het Onmisbare Belang van Managed Services voor Succesvolle Applicaties in de Cloud
17 januari 2024
Door: Maaike Polman

Het Onmisbare Belang van Managed Services voor Succesvolle Applicaties in de Cloud

Managed Services Dynamic People
Vanaf begin januari mag ik mij binnen Dynamic People bezig gaan houden met Managed Services. Ik geloof heilig in Managed Services en ga graag lange termijn relaties aan met mijn klanten, waarbij elkaar continue blijven informeren, helpen, ontwikkelen in mijn ogen onmisbaar is. In een waar partnership is Managed Services de motor.

In de razendsnel evoluerende wereld van cloudtechnologieën stellen veel klanten zich de vraag: waarom is het vandaag de dag zo cruciaal om Managed Services af te nemen? Sommigen denken wellicht dat, nu we volledig in de cloud opereren en updates automatisch worden toegepast, externe services overbodig zijn. In een on-premises omgeving waren functionele en technische beheerders essentieel om alles draaiende te houden, maar waarom zou je in de cloud nog steeds behoefte hebben aan ondersteuning?

De kern van de kwestie ligt juist hier. Hoewel de cloud de belofte met zich meebrengt om afscheid te nemen van technische en functionele beheerorganisaties en te profiteren van de voordelen van cloudtechnologie, blijkt ondersteuning juist van vitaal belang in deze situaties. Continue productreleases, veranderende klantbehoeften en de behoefte aan flexibiliteit vereisen een doeltreffend ondersteuningsmodel.

Het is begrijpelijk dat bedrijven deze expertise niet intern willen ontwikkelen. Waarom consultants specifiek opleiden als je kunt vertrouwen op consultancybedrijven die support als dienst aanbieden? Dit is waar het succes van jouw applicatie een sleutelrol gaat spelen.

Na de initiële implementatie van applicaties en succesvolle samenwerkingen binnen teams, wordt het tijd om een agile supportmodel te introduceren. Waarom zou je dit afnemen? Omdat je op deze manier altijd de kennis van jouw omgeving binnen handbereik hebt via een toegewijd supportteam. Storingen kunnen direct worden aangepakt of doorgestuurd naar de leverancier. Managed Services houden je up-to-date over nieuwe releases, relevante implementaties, en de invloed op jouw architectuur.

Wat echt bijdraagt aan jouw bedrijfsdoelstellingen wordt helder gecommuniceerd. Hoe implementeer je snelle, wekelijkse veranderingen? Precies, via Managed Services in een agile werkwijze. Hier komt het grote voordeel om de hoek kijken.

Het is een geruststellend idee om als klant een product owner te hebben die na livegang zijn rol blijft vervullen. Managed Services bieden niet alleen ondersteuning bij het oplossen van storingen, maar zorgen er ook voor dat je het beste uit releases haalt. Kleine aanpassingen, vragen van klanten of gebruikers, kunnen direct worden opgepakt in plaats van maandenlang in de wachtrij te staan. Snel schakelen en tegemoetkomen aan de wensen van de organisatie is waar Managed Services excelleert.

Het is uiteindelijk de hoeksteen van het succes van jouw applicatie. Met optimale dienstverlening die 24/7 op afstand beschikbaar is, kun jij je richten op jouw business, met de zekerheid dat jouw applicaties altijd ondersteunend zullen zijn. Managed Services zijn niet zomaar een luxe, maar eerder een onmisbare schakel in de keten van succesvolle applicaties in de dynamische wereld van de cloud.

Functies. Schakel de tweede Copilot-optie in.
De tweede stap is het inschakelen van Copilot op tabel- en kolomniveau. Standaard doorzoekt Copilot niet alles. Jij bepaalt tot welke gegevens Copilot toegang heeft door het inschakelen van tabellen en kolommen voor zoeken, die worden opgenomen in de zoekopdrachten en antwoorden van Copilot. Standaard zijn de meeste standaardtabellen ingeschakeld voor Copilot.

Om ervoor te zorgen dat Copilot een aangepaste tabel kan gebruiken, moeten de tabelopties “Wijzigingen bijhouden” en “Weergeven in zoekresultaten” zijn ingeschakeld. Afhankelijk van de grootte van de gegevens in de tabel kan het vijftien minuten tot een volledige dag duren voordat alle gegevens beschikbaar zijn voor vragen.

Om jouw kolommen voor Copilot te configureren, opent je de tabel en selecteert je vervolgens Weergaven in de tabelhub. Open in de lijst met weergaven de Snel zoeken weergave voor de tabel. Voeg kolommen toe aan de lijst in de opties “Zoeken op…”. Zorg ervoor dat je je wijzigingen opslaat en publiceert.

De Copilot-ervaring

Op naar het leuke gedeelte. Copilot is toegankelijk via het Copilot-pictogram in de rechternavigatiebalk wanneer je een modelgestuurde app afspeelt. Het zijpaneel kan naar wens worden geopend of geminimaliseerd. Copilot kan vragen over gegevens in de app beantwoorden en je ook helpen bij het navigeren door de app. Om de kracht van Copilot te demonstreren, maak ik gebruik van de Verkoophub-app en stel ik vragen over verkoopkansen.

Je kunt vragen stellen die in vier categorieën vallen:

  1. Zoek naar gegevens waar je normaal gesproken een filter zou bouwen
  2. Inzichten die anders alleen mogelijk zijn met grafieken of rapporten
  3. Speciale commando’s

    4. Navigeer door het systeem

Laten we beginnen met vragen die doorgaans in de eerste categorie vallen, vragen waarvoor je nu een filter moet bouwen, het kolomfilter moet gebruiken en/of gegevens moet sorteren.

Het antwoord geeft de namen van de mogelijkheden, maar je kunt er nog niet veel mee doen. Een alternatief is om je vraag te beginnen met “Lijst”. Copilot geeft je vervolgens de mogelijkheid om naar een pagina te navigeren met een weergave van de relevante Opportunities.
Voorbeelden van vragen die in de tweede categorie vallen, zijn vragen waarbij waarden moeten worden berekend en/of gegevens moeten worden gegroepeerd. Deze vragen zijn heel moeilijk te beantwoorden, tenzij je tijd spendeert aan het maken van rapporten.
Copilot gaat ervan uit dat je hier de gemiddelde waarde wilt zien op basis van de “geschatte omzet” van openstaande verkoopkansen. Er zijn twee omzet velden. Om de waarde van gewonnen kansen te bepalen, moet je dus specifieker zijn.
Laten we nu een stap verder gaan en Copilot echt op de proef stellen.
Een voorbeeld van een speciaal commando is Summarize.
Copilot kan je ook helpen bij het navigeren door de app.
Dit gebruik van AI om gegevens op te vragen is echt een boeiende ontwikkeling. Niet iedereen is een expert in het bouwen van filters, laat staan ​​het bouwen van rapporten. Met Copilot kun je de gewenste informatie vinden door simpelweg de juiste vragen te stellen.

Veel plezier met vragen!