Benieuwd wat Dynamic People voor u kan betekenen?

+ 31 (0) 20 303 24 70
Logo
Mensen News
24 september 2021

World Cleanup Day 2021: onze dag

WorldCleanupDay2021

Afgelopen zaterdag vond de World Cleanup day plaats, waar een aantal Dynamic People vrijwilligers de handen uit de mouwen staken om te helpen opruimen. Een succesvolle dag! Samen met 41.342 deelnemers in Nederland (een record!) haalde onze groep maar liefst 22 zakken vuilnis op binnen 750 meter. Zoals de World Cleanup organisatie dat zelf zegt: échte topruimers!

 

Wat is er gevonden?

Landelijk was Malboro dit jaar het merk dat op nummer 1 stond, waarna Redbull, McDonalds, Heineken en Coca Cola volgden. Het meest gevonden materiaal, je raadt het al, was plastic. Hoewel de meest gevonden items sigarettenfilters, blikjes en snoepwikkels waren. Wel erg leuk om te weten: plastic flesjes zijn ten opzichte van vorig jaar met 37% gedaald en dat is goed nieuws!  En wat er met al deze data gebeurd? De Plastic Soup foundation gaat hiermee met de organisaties in gesprek om systematische veranderingen te creëren.

 

En hoe heeft het opruimteam het ervaren?

Om 11 uur startte de wandelroute in de omgeving bij ons kantoorpand, waarna ze richting het Rembrandpark zijn gelopen. Natuurlijk in de opvallende rode Dynamic People hesjes! Na een omgeving van ongeveer 750 meter te hebben opgeruimd en met 22 volle zakken terug te zijn gekeerd, is er afgesloten met een lunch bij Lely (Amsterdam). Emiel Dekker (Microsoft Dynamics Consultant): “Ik vond het een erg leuke dag. Hoewel ik wel geschrokken ben van de hoeveelheid plastic in de omgeving: je houdt er na afloop wel een voldaan gevoel aan over. Wij zijn een organisatie die het belangrijk vindt dat onze projecten ook milieu vriendelijk zijn, daar past dit mooi bij.”

Jeroen Bunck (directeur) liep ook mee afgelopen zaterdag: “Ik vond het goed om te doen, zeker voor het besef. Je ziet hoeveel je op kan ruimen in zo’n kleine tijd, als je dat met z’n allen doet is de wereld toch een stuk schoner.”

Of wij het volgend jaar weer gaan doen? “Zeker! Eén van onze doelstellingen meer terug doen voor de maatschappij en vergroenen. Mooi om als organisatie bij te dragen aan zo’n initiatief, zelf de handen uit de mouwen te steken en ook daadwerkelijk mee te helpen.” Aldus Bente Bucker (Chief Culture).