Home / Nieuws / WhatsApp Integratie met D365 Customer Engagement
1 april 2019
Door: Marieke van Wolfswinkel

WhatsApp Integratie met D365 Customer Engagement

Featured image for a blog about WhatsApp integration with D365 CE

WhatsApp integratie met Dynamics 365 CE

Tot voor kort waren de mogelijkheden van het integreren van WhatsApp met Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement zeer beperkt. Maar sinds begin dit jaar is daar verandering in gekomen. Collega’s Bram Boerman en Pavel Zmitrovich zijn hier gelijk mee aan de slag gegaan en hebben zich in de afgelopen periode verdiept in deze integratie.

 

De voordelen van WhatsApp

Het grote voordeel van de integratie tussen WhatsApp en Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement is dat WhatsApp geen beperking heeft in het aantal te versturen karakters. Ook zijn de kosten lager dan het versturen van SMS. Het mooie van de integratie met Dynamics is dat een directe en snelle communicatie met de klant mogelijk is, waarbij de ontvanger van het bericht ook rechtstreeks kan reageren op de verzonden berichten. Alles direct inzichtelijk in CRM. Uitermate interessant in Customer Service-, maar ook in Field Service-processen. Een andere functionaliteit is het meesturen van documenten binnen het bericht. Denk bijvoorbeeld aan tickets voor evenementen. Zo heeft de ontvanger altijd snel de benodigde documenten bij de hand.

 

WhatsApp integratie

De integratie werkt standaard via een WhatsApp partner. Om contact te maken met de WhatsApp API wordt de verbinding gelegd via een Azure Logic App die de connectie legt tussen Dynamics en de WhatsApp partner.

Bij verschillende klanten hebben Bram en Pavel deze WhatsApp-integratie ingericht en hun eerste ervaringen zijn zeer positief! Mede daardoor hebben deze klanten besloten deze oplossing verder te integreren in hun bedrijfsprocessen.

Ook geïnteresseerd in een integratie van WhatsApp met CRM en benieuwd naar de verschillende mogelijkheden? Neem contact op met Pim van der Kwaak (pim.van.der.kwaak@dynamicpeople.com) voor een demo!