Home / Nieuws / Maak de overstap naar de Unified Interface
16 september 2019
Door: Pim van der Kwaak

Maak de overstap naar de Unified Interface

Featured image for a blog about the switch to Unified Interface

Bereid je voor op de overstap naar de nieuwe unified interface

De afgelopen twee jaar hebben Dynamics 365 gebruikers de voordelen van de nieuwe Unified Interface voor Dynamics 365 for Sales, Customer Service, Project Service, Field Service en Marketing al mogen ervaren. Enkele van onze klanten hebben de overstap reeds met succes gemaakt. Nu Microsoft heeft aangekondigd dat de ‘oude’ classic interface ook daadwerkelijk komt te vervallen, moet iedereen vóór 1 oktober 2020 de overstap hebben gemaakt. Op deze datum komen ook de procesdialogen (Process Dialogs) en taakstromen (Task Flows) te vervallen.

Het is dus nu tijd om je voor te bereiden op deze update. Het lijkt vroegtijdig, maar een jaar is snel voorbij. Klanten die momenteel de oude webclient gebruiken, moeten voorbereidingen treffen om hun omgevingen zo snel mogelijk bij te werken.

Bent u nog niet overgestapt? In de komende maanden sturen we een bericht naar alle klanten die nog werken in de Classic Interface en we plannen in overleg de update naar Unified Interface in.

 

Plan de overgang naar de Unified Interface nu in.

De voordelen van Unified Interface

De Unified Interface heeft voor bedrijven veel voordelen ten opzichte van de Classic Interface.

  • Werk overal: Gebruikers verwachten overal en op elk apparaat te kunnen werken. Krijg één uniforme ervaring voor mobiel, web en embedded.
  • Rolgebaseerde apps: Maak het de eindgebruiker makkelijk door alleen de onderdelen beschikbaar te maken die nodig zijn voor het uitvoeren van hun rol. Minder verwarring en lagere trainingskosten.
  • Verbeterde navigatie: Schakel snel tussen apps en navigeer eenvoudiger met recente en vastgezette favorieten.
  • Verbeterde prestaties: Ervaar een algehele prestatieverbetering. Voorbeelden zijn het ophalen van metagegevens van de apps, een overzichtelijke weergave van formulieren, het verminderen van de laadtijden van zowel formulieren als ‘subgrids’ en verbeterde prestaties van aangepaste navigatieknoppen.
  • Algemene productiviteitsverbeteringen: Minder klikken voor veelvoorkomende taken via de ‘Social Pane’ en bedrijfsprocesstromen verbeteren de efficiëntie voor gebruikers.

 

Vraagt ​​u zich af waar u moet beginnen?

Dynamic People biedt een kant-en-klare oplossing om deze overgang snel te starten. Wij komen graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken en een stappenplan voor jouw organisatie op te stellen.