Home / Nieuws / Een slimme knop om een workflow in CRM aan te roepen
14 december 2021
Door: Burhan Urhan

Een slimme knop om een workflow in CRM aan te roepen

Featured image for a blog about creating a smart button to call a workflow in CRM

Een slimme knop om een workflow in CRM aan te roepen in 6 stappen

Regelmatig krijg ik de volgende vraag van onze klanten: “Is er een makkelijke manier om een ​​knop in het lint (ribbon) toe te voegen om een ​​workflow aan te roepen in plaats van te navigeren naar flow > workflow uitvoeren”. Door een knop in het lint toe te voegen, zal de gebruiker minder fouten maken.

Om de bovenstaande knop te creëren, moet je twee oplossingen in CRM installeren, de RibbonWorkBench, SmartButtons en natuurlijk een workflow maken die je wilt oproepen wanneer je op de knop klikt. Hieronder vind je de informatie hoe je de oplossingen kunt downloaden:

Nadat je de bovenstaande vereistenoplossing hebt geïnstalleerd, kun je beginnen met het maken van de eerste slimme knop in CRM. In de onderstaande stappen zal ik je door het proces leiden hoe je dit gemakkelijk kunt doen zonder enige kennis van programmeren.

Stap 1:

Maak een basisoplossing met de entiteit waaraan je de knop wil toevoegen, in ons geval is dit de accountentiteit:

Stap 2:

Kopieer de workflow/procesnaam die je wil gebruiken door op de knop te klikken. de werkstroom,

DP-account – Contactvoorkeuren bijwerken, die ik gebruik, is het bijwerken van de accountvoorkeuren naar e-mail.

Stap 3:

Om onze eerste slimme knop te maken, moet je teruggaan naar Instellingen > Oplossingen en op de RIBBON WORKBENCH-knop in de kop van het oplossingenoverzicht klikken. Dit opent een nieuw venster met een overzicht van de beschikbare oplossing die je kunt gebruiken. Hier selecteren we de oplossing die we in stap 1 hebben gemaakt en klikken op OK.

Stap 4:

Nadat je onze oplossing hebt geladen, zie je veel informatie over de linten die we kunnen gebruiken om onze slimme knop te plaatsen. De slimme knoppen zijn gedefinieerd aan de linker onderkant. In ons geval gebruiken we de Smart Button – Run Workflow en plaatsen we deze op het Formulier-lint naast de knop Activeren.

Stap 5:

Nadat je de Smart Button in het lint hebt geplaatst, moet je wat informatie invullen:

Titel – De naam die je aan de knop wil geven en de gebruikers zullen zien in CRM, ik noem deze Contactvoorkeuren bijwerken.

Workflownaam – De workflow die je wil gebruiken / oproepen door op de knop te klikken. De naam van onze workflow is: DP Account – Update contactvoorkeuren (gekopieerd in stap 2).

Start Workflow-bevestigingstekst – Dit is de informatie die je aan de gebruikers wil laten zien wanneer ze op de knop klikken en voordat de workflow wordt uitgevoerd.

Succes Callback Javascript – Het bericht dat je wil laten zien wanneer de workflow succesvol wordt uitgevoerd in de console.

Error Callback Javascript – Het bericht dat je wil laten zien wanneer de workflow niet succesvol is uitgevoerd in de console.

Na het invullen van de benodigde informatie kun je bovenaan het scherm op publiceren klikken om de Smart Button beschikbaar te maken in CRM op het accountformulier.

Stap 6:

Laten we de slimme knop testen die we hebben gemaakt. Navigeer naar de rekeningentiteit en open een van uw rekeningen. Zoals je in het onderstaande printscreen kunt zien, linksboven de knop die we hebben gemaakt en in het midden van het scherm de informatie die moet worden bijgewerkt.

Wanneer je op de Smart Button klikt die we hebben gemaakt, krijgt je de Start Workflow-bevestigingstekst weergegeven, die we in stap 5 hebben beschreven.