Home / Nieuws / Dynamics 365 personaliseren met Zijvensters en Aanbevelingen
24 april 2023
Door: Joost van Lagen

Dynamics 365 personaliseren met Zijvensters en Aanbevelingen

Dynamics 365 personaliseren met Zijvensters en Aanbevelingen

In de moderne zakenwereld worden organisaties vaak geconfronteerd met complexe processen die moeilijk te beheren en te stroomlijnen zijn. Een van die uitdagingen is het bieden van gepersonaliseerde en relevante content aan werknemers. Onze oplossing in Dynamics 365 lost dit op met behulp van Zijvensters en Aanbevelingen (in het Engels: Side Panes and Recommendations). Deze combinatie maakt het voor organisaties gemakkelijker om werknemers de informatie te geven die ze nodig hebben en daarnaast verbetert dit ook de relevantie, tevredenheid en gebruikerservaring (UX). In deze blog onderzoeken we de voordelen van het combineren van aanbevelingsfuncties met zijvensters in Dynamics 365 en hoe dit complexe processen voor organisaties kan vereenvoudigen.

 

Wat zijn aanbevelingsfuncties?

Aanbevelingsfuncties zijn gestandaardiseerde opties binnen een bedrijfsregel. Maar deze zijn niet schaalbaar en vereisen onderhoud elke keer dat er iets wordt bewerkt. Onze oplossing is een aangepaste entiteit die overeenkomt met aanbevelingen op basis van de veldnaam! Hierdoor is deze functie schaalbaar voor alle velden op het formulier.

Wat zijn zijvensters in Dynamics 365?

Zijvensters in Dynamics 365 zijn op maat ontworpen interfaces die kunnen worden gebruikt om relevante informatie en inhoud weer te geven. Zijvensters worden meestal gebruikt om werknemers gemakkelijk toegang te geven tot documenten, informatie over producten of diensten en andere relevante inhoud. Zijvensters kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van een organisatie en kunnen worden geïntegreerd in een groot aantal verschillende toepassingen, entiteiten en weergaven.

 

Wat maakt de combinatie van zijvensters en aanbevelingen zo sterk in Dynamics 365?

Door aanbevelingsfuncties en zijvensters in Dynamics 365 te combineren, kunnen organisaties hun medewerkers real-time en op verzoek voorzien van gepersonaliseerde, relevante content. De visuele oplossing zoals hieronder weergegeven, geeft meer informatie over een onderwerp wanneer je op het gloeilamp icoontje klikt. In plaats van het direct op het formulier te laten zien. Dit heeft als bijkomend UX-voordeel dat informatie niet rommelig wordt, terwijl minder ervaren werknemers toch toegang hebben tot meer informatie via het formulier. Er kunnen dus slimmere formulieren worden gemaakt met suggesties en aanbevelingen.

  1. In de eerste plaats hebben we webresources aan het formulier toegevoegd om de uitleg voor de medewerkers weer te geven.
  2. In onze oplossing hebben we de aanbevelingsfunctie gebruikt om het zijvenster te openen.
  3. De zijvensters bestaan uit een aangepaste entiteit met een formulier dat de uitleg weergeeft.

Een praktijkvoorbeeld is wanneer een accountantskantoor aanbevelingsfuncties en zijvensters gebruikt om medewerkers per vraag relevante informatie te geven en nieuwe medewerkers door het proces te leiden om sneller aan de slag te kunnen.

Een ander voorbeeld van hoe de combinatie van zijvensters en aanbevelingsfuncties kan worden gebruikt, is op het gebied van e-commerce. Door zijvensters te gebruiken om aanvullende productaanbevelingen weer te geven op basis van eerdere verzoeken of aankoopgedrag, kunnen bedrijven de kans vergroten dat klanten extra aankopen doen. De aanbevelingsfuncties kunnen ook gerelateerde producten voorstellen waarin de klant mogelijk geïnteresseerd is.

 

Conclusie

Het gebruik van aanbevelingsfuncties in combinatie met zijvensters in Dynamics 365 kan de klantervaring sterk verbeteren en organisaties helpen hun zakelijke doelen te bereiken. Door werknemers gepersonaliseerde en relevante inhoud te bieden, kunnen organisaties de betrokkenheid, tevredenheid en conversieratio’s van werknemers verhogen. Als je jouw klantervaring wilt verbeteren en zakelijk succes wilt stimuleren, overweeg dan om aanbevelingsfuncties en zijvensters op te nemen in jouw Dynamics 365-implementatie.