Dynamic People > Nieuws & Blog > Nieuwe generatie Dynamics NAV beschikbaar op het Azure Cloud platform.

Nieuwe generatie Dynamics NAV beschikbaar op het Azure Cloud platform.

Microsoft Dynamics 365 Business Central biedt alle functionaliteit die met name aansluit bij de wensen vanuit het MKB.

Microsoft Dynamics 365 Business Central is in april 2018 in Nederland gelanceerd. Siem Kooij is sinds 2015 projectmanager bij Dynamic People en hij is uiterst enthousiast over de nieuwste, uiterst complete applicatiesuite. “Het brengt in de volle breedte de kracht van Dynamics NAV naar de Cloud”

Business Central is dus de ‘Cloud versie’ van het overbekende Microsoft Dynamics NAV. “Het is een flexibele oplossing. Dat klinkt als een gelikte marketingkreet, maar deze nieuwe oplossing van Microsoft is een welkome aanvulling op het platform dat men biedt omdat Business Central de ERP oplossing is voor bedrijven waarvoor de grote broer “Dynamics for Operations” een te grote stap is. Business Central is heel eenvoudig aan te passen aan de verschillende eisen en wensen van gebruikers, bedrijfssectoren en landen en is met name zeer geschikt voor het midden- en kleinbedrijf (MKB).

Beschikbaar in twee varianten

De Cloud versie is er in twee varianten – de basis en de premium versie – en is gebaseerd op ‘Named Users’. Je betaalt een vaste fee per maand per gebruiker. “Essentieel is zeg maar de basisversie. Die gaat al heel ver en is vaak toereikend omdat het de functionaliteit biedt – zeker op het gebied van sales, marketing en inkoop – die de meeste bedrijven in het MKB wensen.”
Premium is de uitgebreidere versie en daarin is ook service management en manufacturing afgedekt. “Daarmee heb je dus de volledige ERP functionaliteit, maar dan via een Cloud oplossing. Dan heb je functionaliteit om het gehele bedrijfsproces te automatiseren. Financieel, verkoop, inkoop en logistiek, magazijnbeheer, service en productie.” Heb je medewerkers in dienst die slechts heel beperkte functionaliteit nodig hebben, dan kan een ‘teammember licentie’ mogelijk uitkomst bieden.

Business Central is een laagdrempelige alles-in-één oplossing

“Het verbindt mensen en processen als nooit tevoren. Bovendien is het snel inzetbaar omdat de oplossing vanuit de Cloud wordt betrokken, maar uiteraard heb je dan nog een implementatiepartner als Dynamic People nodig die maakt dat het echt voor je werkt. De totale beheeroplossing – met ingebouwde intelligentie – voor finance, operations, sales en service maakt dat je beter onderbouwde beslissingen kunt nemen.”

Koppel de gegevens, krijg het totaaloverzicht en stuur op succes

De wens van elke organisatie; een totaaloverzicht van alle bedrijfsactiviteiten en -processen door de boekhouding, sales, inkoop, voorraad en klantinteractie te koppelen. De financiële prestaties zijn realtime te zien via zelf te bouwen Power BI-dashboards. Het debiteuren- en crediteurenbeheer is te stroomlijnen zonder de compliance in gevaar te brengen. De nauwkeurigheid van financiële prognoses neemt toe door gegevens over meerdere dimensies te modelleren en te analyseren.

“De oplossing voorziet in rapporten op maat door de naadloze integratie met Microsoft Excel en zo kun je uitzonderlijke service leveren en plannen met precisie. Je kunt de toeleveringsketen automatiseren en beveiligen, de voorraadniveaus optimaliseren, slimmer verkopen en de klantenservice verbeteren. Met Business Central versnel je het proces van offerte tot betaling, reageer je effectiever op verkoop gerelateerde vragen, is er in combinatie met Microsoft Office een volledige integratie met MS Outlook, beheer je serviceverzoeken en verwerk je de betalingen. Verder is het belangrijk om te weten dat Microsoft Dynamics 365 Business Central naadloos integreert met andere Cloud diensten zoals office 365. MKB-bedrijven die de klanttevredenheid willen verhogen en de winstgevendheid willen maximaliseren, moeten me maar mailen, dan kom ik met plezier toelichten hoe Dynamic People met Business Central daarbij kan helpen,” zegt Siem Kooij uitnodigend.

Siem Kooij
Projectmanager Dynamic People