Dynamic People > Nieuws & Blog > Oplossing/toepassing > Als je Single View Builder ziet, dan ben je verkocht!

Als je Single View Builder ziet, dan ben je verkocht!

Single View Builder Microsoft Dynamics

In één oogopslag zie je alles

Het product bestaat al enkele jaren, maar wordt pas sinds kort actief gepromoot in Nederland. Raar eigenlijk, want onze Zuiderburen hebben met Single View Builder for Microsoft Dynamics een prachtige tool ontwikkeld die je een 360-graden klantbeeld geeft. Dat is iets waar met name sales en marketing, zeker in de commoditywereld, behoefte aan hebben. Het gaat er immers om dat je je klant goed moet kennen, wil je hem ook goed kunnen (blijven) bedienen.

Single View Builder is uniek omdat het alle beschikbare CRM-data op een voor iedereen direct begrijpelijke wijze presenteert in klantspecifieke dashboards “Je hoeft dus niet langer diep te graven in het systeem om te weten wat er bij je klant speelt,” zegt Robin Bronsteede. Zelf zag hij Single View Builder voor het eerst tijdens het Microsoft Extreme 365 Event in Lissabon – begin dit jaar – en hij is zelden zo enthousiast geweest over een ‘nieuw’ product.

Een voorsprong op de concurrentie

“Nieuw is dus niet helemaal waar, want zoals gezegd bestaat het al zo’n acht jaar en het is dan ook echt goed doorontwikkeld. Ik had er het een en ander over gehoord, maar pas nadat ik het zelf met eigen ogen heb gezien weet ik wat we al die tijd hebben gemist. Dit is de logische vervolgstap nadat je gekozen hebt voor CRM en verder wilt.”

Gepersonaliseerde single views

Dynamic People is gecertificeerd als implementatiepartner en gaat ook zelf het pakket inzetten. “In eerste instantie ter ondersteuning van onze supportafdeling zodat we nog beter inzicht hebben in het aantal calls en de doorlooptijd. Ik voorzie echter dat we het ook doortrekken naar andere afdelingen. Natuurlijk kun je blijven werken zoals je dat gewend was, maar hier is door andere weergavetechnieken winst te behalen in data-informatie naar gebruikers.”

Saaie data op een aantrekkelijke manier weergeven

“Als je in tabellen moet zoeken om verbanden te ontdekken dan raak je soms het spoor bijster en in elk geval is het een tijdrovende klus. Ons brein kan heel snel schakelen wanneer je saaie data op een aantrekkelijke manier weergeeft waardoor het eenvoudig te interpreteren is. Het dashboard wordt door onze functioneel consultants ingericht naar de wensen van de klant en vanaf dat moment kun je intuïtief werken. Je krijgt een visuele weergave van alle relevante CRM-data van elke klant. Door te klikken op dat wat je triggert of wilt zien, zoom je in op de onderliggende detailinformatie. Hoeveel orders in welke periode is allemaal terug te zien in je bestaande CRM-systeem, maar het is zoveel eenvoudiger wanneer je het in een grafische tijdslijn ziet. Als je scherm je met rood, geel en groen attendeert op de urgentie en importantie van de Informatie dan kun je sneller schakelen en kansen zien.” De standaard CRM-data wordt gevisualiseerd door te werken met tiles (tegels/blokjes), kleurcodes zodat je direct weet waar je op moet letten, kalendering etc.

Wat wil je zien en hoe wil je het zien?

Het systeem wordt geheel naar klantwens ingericht en dat resulteert in dashboards die per klant een compleet klantbeeld tonen met daarin alles wat je wilt zien. “Dat vermindert het aantal muisklikken. We maken data visueel, dat is zeker interessant aan verkoopkant maar natuurlijk ook voor inkoop en andere afdelingen. Daar kun je desgewenst aparte dashboards voor maken, of slechts een deel tonen van enkel dat wat voor die persoon of afdeling belangrijk is. Het CRM-systeem blijft de basis voor alles en daar kun je direct op doorklikken wanneer je detailinformatie wenst, maar naar mijn stellige overtuiging wordt bij veel organisaties Single View Builder on top of Microsoft Dynamics de nieuwe standaard.”