Krachtige klantoplossing bouwen bel +31 (0) 203 032 470

Meer oplossingen met Dynamics xRM

Al enige tijd worden CRM en xRM door elkaar heen gebruikt. Waar de definitie van CRM; Customer Relationship Management zich vooral op klanten richt, wordt bij CRM implementaties de C vaak vervangen door X.

Voor het creëren van een totaalbeeld van de markt waarin u zich bevindt dient u immers niet alleen te weten wie uw klanten en prospects zijn maar wilt u ook de contacten van/met partners, leveranciers, adviseurs, investeerders, enz. vastleggen.

Echter xRM heeft zich inmiddels ontwikkelt als definitie voor het maken van meerdere oplossingen op één platform. Microsoft Dynamics xRM is een platform die hiervoor optimaal benut kan worden.

Inhoudsopgave

De X van xRM

De X van xRM staat voor de vele mogelijkheden die er zijn in het ontwikkelen van relatie georiënteerde oplossingen. Vaak worden deze relatie georiënteerde oplossingen als toevoeging op Dynamics CRM gemaakt, echter ook zonder gebruik te maken van Dynamics CRM kunnen losstaande oplossingen gecreëerd worden.

XRM

Door gebruik te maken van een bestaand platform kunnen de functionaliteiten hergebruikt wordt wat realiseert in een kortere ontwikkeltijd. Zie voor andere voordelen “Voordelen Microsoft Dynamics xRM“.

Figuur 1: Platform Microsoft Dynamics xRM

xRM oplossingen

Waar Microsoft Dynamics CRM zich richt in het optimaliseren van relatiemanagement gaat xRM verder in het ondersteunen van andere bedrijfsprocessen. In de loop der tijd heeft Dynamic People diverse xRM oplossingen gerealiseerd voorbeelden hiervan zijn:

  • Contract Management
    Vastleggen van in- en verkoopcontracten met bijbehorende informatie zoals opzegdata, leveringscondities, bedragen, het digitale contract en diverse andere informatie. Automatische signalering van contracten die binnenkort verlopen (automatisch taak aanmaken in Outlook + email).
  • Project management
    Diverse klanten van Dynamic People werken projectmatig om zowel de interne als externe de (communicatie)informatie centraal te beheren heeft Dynamic People oplossingen gecreeerd voor bedrijven in onder andere dienstverlening, media, telecom en reisbranche.

xRM oplossingen komen vaak gedurende de Dynamics CRM implementatie naar voren en zijn vaak in tegenstelling tot wat traditioneel vaak gebeurd niet door de IT afdeling aangedragen maar komt vanuit de diverse afdelingen (Business Driven Development).

Voordelen Microsoft Dynamics xRM

Alle oplossingen binnen Dynamics xRM hebben dezelfde gebruiksvriendelijke interface, intergratie met Outlook, offline toegang, rolgebasseerde beveilging en de andere mogelijkheden die Dynamics CRM standaard biedt. Doordat de oplossingen hetzelfde platform gebruiken is het eenvoudig om gegevens te delen tussen de verschillende oplossingen en de standaard xRM webservice maakt het kopppelen met andere systemen eenvoudig.

Tevens xRM zorgt voor een betere benutting van licenties, omdat bij meerdere applicaties nog steeds maar één licentie nodig is. Hetzelfde geldt voor de investering in hardware.

De voordelen van xRM op een rij

  • Betere benutting van licenties, want bij meer applicaties zijn meerdere licenties niet nodig
  • Betere benutting van de hardware investering
  • Consistente gebruikersschermen (User Interfaces) tussen applicaties
  • Delen van gegevens tussen applicaties
  • Bedrijfsprocessen kunnen meegroeien
  • Minder softwareontwikkeling en meer configuratie

Meer informatie

Wij denken graag met u mee over oplossingen voor specifieke bedrijfsprocessen. Neem contact (020 491 96 31) op voor meer informatie of een demonstratie van de mogelijkheden van Microsoft Dynamics xRM of Dynamics CRM.