Dynamic People > Nieuws & Blog > Oplossing/toepassing > Een standaard gemaakt CRM voor handel

Een standaard gemaakt CRM voor handel

Met welke partijen heb ik in de afgelopen drie maanden geen contact gehad? Met welke risico’s moet ik rekening houden omtrent deze nieuwe klant? Welke samples zijn verzonden maar hebben nog geen opvolging gehad? Hebben mijn medewerkers rekening gehouden met alle bijkomende kosten toen de offerte werd opgemaakt? Operationele vragen als deze zijn aan de orde van de dag voor veel handelaren. En alhoewel de antwoorden hierop hen in staat zou stellen een stuk effectiever én efficiënter zaken te doen, biedt een standaard CRM-oplossing vaak onvoldoende mogelijkheden. Dat terwijl er kansen liggen voor besparingen op tijd en kosten, risico’s worden verkleind en bovendien voor waardevolle inzichten in de huidige manier van werken kan zorgen.

Een standaard CRM-systeem , biedt dus onvoldoende oplossing. Het is een makkelijke manier voor het centraliseren van informatie betreft partijen en om het maximale uit deze relaties te halen. Microsoft Dynamics CRM stelt je in staat om te werken met de vertrouwde Microsoft Office software en tegelijkertijd de productiviteit te vergroten dankzij structuur en automatisering van bedrijfsprocessen. Optimalisatie, desalniettemin, kan veel verder gaan dan dat.

Het vertrouwde Microsoft CRM, maar dan completer

Als handelaar heb je behoefte aan meer dan een standaard CRM-oplossing. Meer dan het simpelweg optimaliseren van processen rond relaties en communicatie met klanten en derde partijen. Veel potentie voor het optimaliseren van deze relaties en communicatie blijft met een standaard CRM onbenut. Wat dacht je bijvoorbeeld van een mogelijkheid om handelsprocessen te integreren, het CRM te integreren met de financiële administratie en de effectiviteit van individuele sample zendingen te meten. Bij een ‘gewone’ CRM-oplossing ben je in hoge mate afhankelijk van een goede communicatie met onder andere de financiële afdeling en individuele aantekeningen rondom het versturen van samples. Als resultaat hiervan kunnen belangrijke kansen voor het optimaliseren van bedrijfs- en sales resultaten worden gemist.

Direct vanuit CRM toegang tot de Trading modules

Op maat gemaakte toepassingen voor handelaren

Onze persoonlijke ervaring in deze markt inspireerde ons tot het ontwikkelen van een oplossing voor dergelijke vraagstukken; CRM4Commodities op basis van Microsoft Dynamics 365. Het geeft je alle voordelen van een standaard Microsoft Dynamics CRM oplossing zoals de beste security, pay-what-you-use, single sign on, eenvoudig in gebruik etc. , Maar dan verbeterd met op maat gemaakte oplossingen voor een internationaal handelsbedrijf. Bijvoorbeeld, via een speciale module worden risicoprofielen van derde partijen gecreëerd  (Know Your Customer), waardoor het rapporteren voor de MiFID II certificering een stuk vereenvoudigd wordt. Bovendien is op die manier beter mogelijk om financiële risico’s te overzien en te beheren. Met één blik is er te zien of een counterparty een groot risico oplevert zodat beslissingen rondom afspraken met deze partijen direct afgewogen kunnen worden. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om klantrelaties te visualiseren zodat zakelijke kansen kunnen worden ontdekt naar aanleiding van inzicht in hiërarchie, concurrenten en klanten, influencers en verhandelde producten. Bouw een complete vraag- en aanbod per counterparty en combineer deze inzichten om nieuwe kansen te ontdekken, zelfs voor producten waarin je momenteel nog niet handelt.

Risicoprofielen zorgen voor transparantie en kennis (Know Your Customer)

Maximaliseer je verkoopkansen

Een andere manier om extra mogelijkheden te ontdekken is door sample aanvragen te monitoren en zo verkoopkansen te vergroten. CRM4Commodities biedt je de mogelijkheid om gemakkelijk te analyseren welke samples er verzonden zijn, of deze zijn opgevolgd en welke sample zendingen in de meeste (nieuwe) business resulteren.

Om klantloyaliteit te stimuleren en extra service te bieden kun je klanten toegang verschaffen tot een portal waarin ze onder andere de status van offertes kunnen bekijken, er één kunnen opvragen, informatie over hun contract en al dan niet betaalde rekeningen kunnen vinden (mits geïntegreerd met de financiële administratie).

Transport portal met inzicht tot transportstatus 

De consultants van Dynamic People hebben de unieke combinatie van een achtergrond in zowel finance als de handelsmarkt, naast hun uitgebreide expertise van Microsoft Dynamics 365 (CRM). Om die reden begrijpen ze de uitdagingen van deze markt als geen ander en kunnen ze helpen de juiste oplossing te bieden voor ieder handelsbedrijf. Deze oplossing is bovendien toepasbaar op alle apparaten (ook tablet en smartphone). Verder kunnen de consultants je informeren over alle specifieke voordelen en mogelijkheden voor uw bedrijf, gebaseerd op uw speciale en unieke wensen.