Home / Dynamics 365 Field Service

Microsoft Dynamics 365 Field Service

Wat is Microsoft Dynamics 365 Field Service?

Het biedt u de tools die u nodig heeft om te zorgen dat de juiste medewerker/ operator op de juiste plaats, op het juiste moment, met de juiste middelen aan de slag gaat. Geautomatiseerde workflows en dataherkenning zorgen ervoor dat uw medewerkers geen tijd besteden aan papierwerk. Een geavanceerde planning en routeoptimalisatie zorgen voor een zeer efficiënt bedrijfsproces.

Dynamics 365 Field Service is sterk in het beheren van SLA’s. Contracten, overeenkomsten en garantieregelingen kunnen goed worden gemanaged specifiek op klanten, middelen en leveranciers. U kunt operators plannen op basis van competenties, certificeringen, plaats en beschikbaarheid. De efficiency neemt toe, uw operationele kosten nemen af en de klant zal meer service ervaren. Met tevreden klanten en meer omzet als resultaat.

Volledig geïntegreerd

Field Service is één-op-één gekoppeld met CRM en dat komt de efficiency ten goede. Het pakket is een absolute must voor ieder bedrijf dat servicewerk verricht en/of een buitendienst heeft. De grote kracht van Field Service is dat het volledig integreert met en zelfs echt onderdeel wordt van Microsoft Dynamics 365. Als u reeds CRM gebruikt dan is dit de meest logische stap. Een implementatie is in de regel tijdsintensief en dus kostbaar, maar wanneer we kunnen voortbouwen op het bestaande CRM dan zijn de implementatiekosten beduidend lager.

Proactief aansturen en maximaal overzicht

Met Field Service kan de backoffice proactief de buitendienst aansturen. Door het heldere overzicht kunt u uw klanten beter informeren over aankomsttijden, tijdsduur en over de aard van de verrichtte werkzaamheden. Technici, equipment en vervolgacties kunnen uiterst efficiënt ingepland worden.  De klanttevredenheid neemt toe en uw planning heeft rust en maximaal overzicht.

Altijd en overal

De Field Service Mobile app maakt het mogelijk om altijd en overal te werken met on- en offline data. De monteur kan met zijn tablet en/of telefoon eenvoudig zijn opdrachten beheren, de route navigatie starten, foto’s maken, barcodes scannen en de klant laten tekenen bij afronding van de opdracht. Ook klanthistorie en uitgebreidere informatie is geen probleem voor Field Service.

Optimaal plannen

Het plannen van resources is al heel eenvoudig met behulp van de planassistent. In een oogopslag ziet de planner welke monteur de beste keuze is, op de door u gestelde variabelen. Een stap verder gaat u met Resource Scheduling Optimization (RSO). RSO maakt het mogelijk automatisch te plannen, te optimaliseren naar de kortste reisafstand, werkuren te maximaliseren en meer, afgestemd op uw wensen. U wint: binnen, buiten en nog belangrijker op klanttevredenheid.

Connected Field Service

Connected Field Service biedt nieuwe mogelijkheden om storingen te signaleren en op te lossen voordat uw klant er zelfs maar iets van gemerkt heeft. Door middel van IoT-apparaten te verbinden zijn apparaten op afstand te controleren en kunt u direct de juiste monteur met de juiste spullen op pad sturen.

 

Field Service of Project Service?

Beide pakketen zijn bedoeld om mensen en tijd in te plannen. Daar waar de nadruk ligt op onderhouds- en reparatiewerk, implementeren wij Field Service. Het biedt alles wat u wenst qua tracking, routing, planning van SLA’s etc. Microsoft Dynamics 365 Project Service zetten we in bij bedrijven waar projecten over een langere periode gepland moeten worden. Daar spelen andere zaken zoals het vormen van teams met meerdere taken, het bewaken van de projectvoortgang en tussentijdse deelfacturatie.  De twee systemen gaan echter prima samen, want beide pakketten integreren volledig met Microsoft Dynamics 365 en ze maken allebei gebruik van hetzelfde schedule board. U heeft dan dus één planbord waarop alles te zien is.

De voordelen van Dynamics 365 Field Service

  • Productiviteit van de medewerkers én de klanttevredenheid neemt toe.
  • Geïntegreerd in uw Dynamics 365 CRM omgeving.
  • Helder overzicht, optimale inzet van resources en kennis.
  • Rust in de organisatie en optimale communicatie.

Waarom Microsoft

Field Service?

Er zijn uiteraard meerdere pakketten op de markt, maar de grote kracht van Microsoft Dynamics 365 Field Service is dat het volledig integreert met jouw CRM-systeem.